vangeldrop.reismee.nl

24 mei Zion en Bryce

Hallo iedereen! Eindelijk internet op de camping in Cannonville, bij Bryce Canyon. Vandaag was weer een prachtige dag. Om half zeven stonden we op (!) aten we snel een broodje en vertrokken we bepakt en bezakt met de shuttle bus naar Zion, om daar te beginnen aan Angels Landing. Zo rond acht uur zetten we de eerste passen op deze trail. Waauw! Het was er nog erg rustig, we konden lekker doorlopen en hadden specaculaire views! Af en toe vrij stijl, maar met de nodige tussenstops en rustpauzes kwamen we na zo'n anderhalf uur aan bij Scouts Overlook. Dit is een uitkijkpunt en de plek waar de hike echt zwaar wordt. Met kettingen moet je jezelf omhoog hijsen met aan beide kanten vrij diepe (...) afgronden. Wij besluiten dat maar niet te doen :). We genieten van het uitzicht, maken wat praatjes met andere hikers en beginnen zo tegen tienen aan de afdaling. Heerlijk in het zonnetje, goed te doen!
Na deze prachtige wandeling gaan we terug naar de camping om de camper reisklaar te maken en we vertrekken richting Bryce Canyon. Maar eerst rijden we nog dwars door Zion, door een hele smalle tunnel en weer met prachtig uitzicht aan alle kanten. Als we zo'n beetje uit het park zijn lunchen we bij een klein restaurantje en zetten we koerst naar het volgende park: Bryce Canyon. We hoorden in Zion van andere toeristen dat het in Bryce erg slecht weer was, veel regen en koud... brrr... daar hadden we niet op gerekend! Onderweg zien we het weer ook steeds slechter worden, donkere wolken en af en toe een spatje regen zelfs! Toch, als we Bryce inrijden is het er prachtig weer! We starten bij een hike: Queens Garden en Navajo Trail. Deze duurt zo'n twee uur en leidt door de canyon. Nouja, ook weer prachtig natuurlijk!!! We genieten met volle teugen en als we terugkomen rijden we met de camper door het park naar het laatste uitzichtpunt, en rijden zo terug met stops op de mooiste punten. Het is uiteindelijk zeven uur als we de camping in Cannonville oprijden. We hebben een prachtig plekje, met uitzicht op de red mountains. Het weer is wel weer wat slechter geworden, het regent een beetje, maar dat is niet erg. We gaan nu lekker pasta eten en dan denk ik dat we er vanavond vroeg inliggen!!!!

Joke

Hoi Hanneke en Wimmo,
Wat een schitterende foto's zijn dat weer! Nu is dat landschap natuurlijk ook wel een "photographer's dream" maar toch...ik vind ze heel goed genomen!
Van sommigen zou ik wel een poster willen hebben, zo mooi! En de verhalen zijn heel leuk om te lezen. Heel onderhoudend geschreven. Is dat jouw werk, Hanneke?
Zo op de foto's te zien valt het slechte weer wel mee.
Wat zijn die canyons toch "huges" ! Indrukwekkend!!
Blijf mooi foto's maken en mooie avonturen vertellen, he? Wij reizen graag met jullie mee!
Veel liefs en kus en zoen,
Joke en Willem/Paps en Mams

Joke

Hoi Wimmo en Hanneke,
Papa / Willem en ik hebben net uit-ge-breid jullie foto's bekeken en luidkeels bewonderd. Wat een unieke landschappen! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen! Jullie reis is geweldig!
Maar wij hebben hier ook heerlijk weer, hoor! Vandaag 28 C. ! Het trekt weliswaar alweer dicht dus zometeen een donderbui, denk ik, maar het Pinksterweekend belooft ook zo mooi te worden. Dan gaan wij lekker bbc-en op de nieuwe "porch" van Wilma en Louis! Wilma heeft er een "klein Curaçao " van gemaakt: nu het klimaat nog....Gisteren was iedereen aanwezig op t.Marlies' verjaardag. Ondanks het stralende weer was het superleuk op hun flat: veel gelachen , gegeten en gedronken. Bob en Marjolein en Willemijn waren er ook . Wij misten nog: Dicky, Saskia en Martien en jullie (snik,snik) Bekijk je Dicky's
reisverhalen ook ? Voor hem is het ook een heel avontuur, he? Al die gekke dingen die hij al heeft meegemaakt.....echt grappig!
Zo, globetrotters, óp naar het volgende avontuur, en doe Arendsoog maar de groetjes van ons!
Liefs van Joke

meike en lynn!!

hoi zus en schoonbroer

wat een leuk verhaal zeg! ben stik jaloers op jullie hoor!!

groetjes