vangeldrop.reismee.nl

Capitol Reef en Goblin State Park

Daar zijn we weer! We zitten nu in Moab, het is half vier plaatstelijke tijd en Wimmo ligt in het zwembad van de camping. Ikzelf vind het te koud om te zwemmen (25 graden....) dus heb ik mooi tijd om weer wat van ons te laten horen!

Waar waren we gebleven? Oja, het laatste bericht kwam van Cannonville, toen we Bryce hadden gehad. Nadat we het bericht en de foto's op dit blog hadden geplaatst wilden we nog een laatste belangrijke actie uitvoeren: het versturen van de trouwkaarten! Via Greetz.nl had ik thuis al een kaart gemaakt, met tekst erop en de adressen klaargezet. Alleen de foto hoefde er nog maar in te worden gezet en dan konden ze verstuurd worden. Ten eerste kregen we geen goede verbinding met de site. Na wel 100 keer proberen gaven we het op en zochten we de foto die wilden gebruiken, misschien konden we die alvast wat 'photoshoppen'. De foto die we in gedachten hadden was door onze getuigen gemaakt en door hem naar ons toegemaild. Helaas was het bestand te klein, waardoor we hem niet konden gebruiken (deze foto houden jullie nog tegoed!). Dan maar een andere foto uitzoeken. Die pastte weer niet in de kaart die ik had gemaakt. Uiteindelijk hebben we het opgegeven en zijn we gaan slapen... zzzzzz heerlijk! na zo'n lange dag!

De volgende dag (gisteren, voor ons) direct 's ochtends er nog maar eens goed voor gaan zitten en uiteindelijk, na veel getier, gekloot en geprutst was het dan toch gelukt. De kaarten zijn inmiddels verstuurd en er is maar 1 klein grammaticaal foutje in blijven zitten....

((Deze dag (maandag de 25e) was toch wel een beetje een bijzondere dag, want we hebben (ondanks het tijdsverschil) veel gedacht aan Frederique en Susanne en Martijn. Vandaag was de operatie van deze kleine kanjer en dat was best een heel spannende dag... Wat was ik blij toen ik zojuist las dat alles is goed gegaan!!! ))

Al vroeg pakten we ons kamp en vertrokken we naar Capitol Reef. De weg leidde ons door het Dixie Forest, prachtige bergen met adembenemende uitzichten. Via het Amerikaforum had ik gehoord van Kiva Koffeehouse, waar we stopten voor een kop koffie en een vroege lunch. Het uitzicht hier was weer fantastisch!!!

Toen we door de hoge bossen reden regende het op sommige momenten flink, maar dat maakte het uitzicht, waar de zon wel scheen, des te mooier. Rond drie uur kwamen we aan bij Capitol Reef waar we een plekje uitzochten op de Fruita Camground in het park. Hier leefden vroeger (1880 - 1950) een mormonen-clan en sommige huizen waren bewaard/ gerestaureerd. Maar het gaat natuurlijk om de natuur in het park (die soms heel dicht bij komt, als er drie herten voor de camper staan naar binnen te kijken). We rijden met de camper de scenic drive, stoppen om foto's te maken en rijden met zonsondergang terug naar de camping. Waauw..... het houdt niet op hier, wat is het prachtig!

In de camper (lekker primitief, geen water, stroom of electriciteit) eten we een pizza (de oven doet het wel) en spelen we Rummicub totdat we in slaap vallen.

Vanochtend stonden we weer op tijd op, tijd om naar Moab te gaan! We kunnen hier op twee manieren naar toe rijden: de zuidelijke route (aangeraden door 'mijn boek') of de noordelijke route (minder mooi, maar beduidend korter). We kiezen ervoor om de noordelijke route te rijden, het zijn toch al lange dagen met de camper. Bijkomend voordeel is dat we via deze route een kijkje kunnen nemen bij Goblin State Park..... Wonderlijke speling van de natuur, bekijk de foto's maar.... Na dit bijzonder geinige park rijden we kilometers lang door Wild West landschap naar Green River, waar we bij de Subway lunchen. Wimmo neemt een Footlong (voor de leken onder ons: een brood zo groot als een voet...) met kalkoen en ham en voor mij is een 6 inch (de helft) met kip voldoende. Heerlijk! Daarna nog een klein uurtje rijden en dan komen we in Moab, uitvalsbasis voor allerlei bijzonder actieve activiteiten. Voor morgen hebben we een jeep gehuurd waarmee we Canyonlands zullen doorcrossen, en hier verheugen we ons allebei erg op. Maar eerst vandaag nog even Moab verkennen, boodschapjes doen en lekker barbecuen!

Later meer!!!

Reacties

Reacties

Trotse mama Susanne

Hoi hoi,
Goed om de leuke verhalen te lezen, ben ik ook even met iets anders bezig! Hihi.
Ziet er weer prachtig uit hoor, ben officieel weer jaloers.
Vind het erg jammer dat jullie zo ver weg zitten, maar de huilbuien bewaar ik gewoon voor later... :-)
Liefs Susanne

Joke

Een Footlong + een 6 inch....En 2 buckets of coffee??
Amerika is "big" in every way! Wat een prachtige landschappen! Wij kijken onze ogen uit, zo mooi!
Op de routekaart zien wij wat een enorme afstanden jullie afleggen. Maar omdat er geen hond op de weg zit, lijkt het mij wel heel relaxed rijden. Nou, wij gaan zondag óók lekker barbecuen, hoor! Bij Wilma en Louis
op hun nieuwe "porch". Gisteren is er een vliegende storm over Nederland gewaaid: 15 miljoen euro schade!
Het heeft urenlang gebliksemd en niemand kon slapen!
Nu schijnt het zonnetje weer. In Zeeland hagelde het met zulke grote stenen dat de vogels doodgegooid werden!
Paps heeft zaterdag súpergoed getennist! Ik heb het zelf, met mijn eigen ogen, gezien! Blijf maar een beetje in conditie ,Wimmo, door eens flink te klimmen en te hiken! Je schrijft hele leuke verhalen, Hanneke, wij lezen ze met veel plezier en kijken alweer naar de volgende uit! Veel liefs, Joke en Willem

meike en lynn

zus!

wat een prachtig verhaal weer zeg! mama en papa vertel ik je verhaal via de telefoon aangezien ze geen internet hebben!

groetjes

Joke

Hello torteltjes,
De kaart nèt ontvangen en ooohhh...wat lief.....
Héél mooi! Reken maar op ons!
Dikke kus,
Jokemama

Saskia

Hee Vengeldropjes,

Tis voor mij nog een beetje wazig lezen allemaal aangezien werkelijk niets wat jullie mij schrijven mij ook maar iets zegt ;-) Maar gelukkig zijn daar de foto's en die vertellen mij genoeg.

Hele mooie foto's! Wat mij vooral opvalt zijn de bijzondere lichtinvallen steeds (vreemde kleuren en sprekende schaduwen) en enorme vergezichten met de gekste dingen als panorama. Zo heb ik Amerika nog nooit gezien (i.e. in de films, boekjes en internet, niet live natuurlijk). Eindelijk natuur. En wat voor natuur. Heel indrukwekkend. Wellicht een route die ik ook nog wel eens zou willen doen... en dat zegt een Amerika-niet-liefhebber ;-)

Veel plezier nog.
Liefs,
Sas

Wilma

Prachtige reis zijn jullie aan het maken.

Wij zijn hier maar een heel klein beetje jaloers hoor, want wij hebben een nieuwe porch. Is nog niet helemaal klaar, de verfkwast moet nog gehanteerd worden. En nog twee warmtelampen opgehangen, maar we gaan zondag met Joke en Willem en Els en Youri bbqen. En het weer is hier fantastisch.

Geniet nog van je reis. dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!