vangeldrop.reismee.nl

Page, Grand Canyon en Phoenix

Hier weer even een update vanuit een snikhete camper! Het is nu net acht uur in de morgen geweest en het is al bijna 35 graden buiten. We zitten dan ook Phoenix, het zuiden van Arizona. Het verschil is enorm: gisteren in de Grand Canyon vroor het nog bijna 's nachts en nu dus overal cactussen en brandende zon. Kan trouwens voor de gezondheid niet goed zijn, die temperatuurwisselingen: we zijn inmiddels allebei snotverkouden!

Maar goed, waar waren we? Wimmo (die nu nog onbedaarlijk ligt te snurken) heeft het laatste stukje geschreven vanuit Monument Valley. Van daaruit zijn we in de ochtend naar Page gereden, dit ligt aan Lake Powell (een door een stuwdam ontstaan groot meer). Na wat verwarring over de tijd (mountaintime, pacific time....) konden we om elf uur mee met een tour naar Antelope Canyon. De foto's staan al een paar dagen op dit blog, nu weten jullie dus ook waar ze gemaakt zijn. Antelope schijnt een 'photographer's dream' te zijn. En inderdaad, massa's mensen met professionele foto-apparatuur waren present tijdens de tour. De canyon ligt op Indiaans grondgebied, dus je mag er alleen in met een indiaan. Die van ons was heel aardig en wist het nodige te vertellen over zijn 'volk'. Naast interessant was de canyon vooral prachtig. (en heel druk, maar daar waren we voor gewaarschuwd).

In de middag stond wat relaxen op het programma op en om het meer. Lekker zwemmen, misschien een bootje huren. maar helaas, zodra het meer in zicht kwam werd het weer (weer) slechter: onweer en regen... Onszelf maar even in de camper vermaakt, en toen het weer opklaarde zijn we naar Horseshoe bend gereden, een overzichtspunt over de colorado-river. Ook weer prachtig! Na de nodige Dora-souvernirs gekocht te hebben bij de Wal*Mart (voor Lynn natuurlijk...., niet voor onszelf) terug naar de camping om alsnog vlees op de bbq te gooien. De volgende dag zou ons naar de Grand Canyon brengen!

De Grand Canyon dus.... Tja, vooral groot dus...... erg groot.... (en koud!) Heel mooi, maar misschien een beetje te groot (voor zover dat kan). We hadden een kampeerplaatstje in het park en zagen al meteen een grote eland op de weg staan. Met een bussysteem kon je overal in het park komen, maar dat bleek nog vrij ingewikkeld, en we hebben volgens mij meer tijd doorgebracht in de diverse kleuren bussen dan in het park. Toch hebben we nog een stuk langs 'de rim' (de afgrond) gelopen en in het IMAX theater hebben we de film van National Geographic gezien (beetje een toeristenval, maar vooruit...).We konden wel nog het laatste stuk zonsondergang in de canyon meepikken, dat was wel erg mooI! 'S nachts daalde te temperatuur tot bijna aan het vriespunt, dus het was koukleumen met onze dunne dekens.

En gisteren snel weer door om een heel eind naar het zuiden te rijden. Richting Phoenix ging het al snel, nadat we in Flagstaff ontbeten in een universiteits-koffie-tentje (waar alle vooroordelen over amerikaanse studenten bevestigd werden). We waren eigenlijk allebei een beetje, mwah, verkouden, suffig, dus zijn we alleen gestopt bij Montezuma's Castle. Een 'kasteel' in een rotst waar een gezin nog echt gewoond heeft tot eind jaren 50 van de vorige eeuw!

Bij Phoenix nog snel even wat geshopt, en daarna een camping gezocht (wat nog geen gemakkelijke opgave bleek, maar uiteindelijk is het gelukt).

Vandaag gaat de reis naar Joshua Tree Park, waar we weer in het park zelf hopen te overnachten, en dan het laatste stukje naar Los Angeles waar we nog drie dagen aan de zee zullen spenderen, alvorens zaterdag weer naar huis te vliegen :( Het einde nadert, maar gelukkig hebben we nog even!

Joke

Hello Hiawatha en Pocahonta,
Heb op de kaart gezien dat Poenix in Apache-land ligt.
Aan het reisverhaal merk ik ook een klein beetje vermoeidheid maar dat is alleen maar begrijpelijk als ik zie wat een afstanden jullie afleggen en overdag constant in de weer zijn. Hmm...dus dít noemen jullie nou vakantie....
Het strand van Los Angelos moet jullie wel de hemel op aarde lijken: eindelijk lekker luieren en uitpuffen van die magnifique reis!
Hopelijk zien we daar ook nog foto's van als jullie achter een grote Mojito zitten!
Liefs,
Jokemama

Saskia

Hee you guys,

Klinkt vet en ziet er allemaal weer indrukwekkend uit. Goeie huwelijksreis!
Zal straks wel weer wennen zijn als jullie terug zijn. Kan je mentaal met mij mee genieten, want zaterdag gaan wij juist naar de Marche! :-)

Geniet ze nog de laatste dagen.

Liefs,
Sas