vangeldrop.reismee.nl

Greetings from New York!!

Goedemorgen!!

Op het moment is het kwart voor acht in de ochtend en we zijn ons aan het voorbereiden op onze eerste volle dag in NY City! Hoewel, gisteren hebben we ook al flink wat tijd gehad om rond te wandelen. Om een hoop ochtendstress te voorkopen sliepen we woensdagavond al in het Sheraton op Brussels Airport. We hadden hier (thanks to hotwire) een hele prettige kamer voor een nog veel prettigere prijs. Na een fles wijn kaptein gemaakt te hebben sliepen we heerlijk totdat de wekker ging om 6.15 uur. Op ons gemakje konden we naar de vertrekhal wandelen en na de nodige controles zaten we om 8 uur aan een lekker ontbijtje. Precies op tijd steeg het vliegtuig op en om 12.30 uur plaatselijke tijd zaten we al in een Yellow Cab richting Times Square. Ook het inchecken in het hotel ging prima, onze kamer was al klaar en om half twee waren we klaar voor onze eerste wandeling in de stad. Via Rockefeller Centre zijn we naar 5th Ave gewandeld, waar we in de Trump Tower onze eerste Starbucks nuttigden (short cups zijn de perfecte maat voor een heerlijk kopje koffie!). In Central Park lag nog sneeuw wat hele mooie foto's opleverde. Tegen een uur of 5 kregen we flinke honger en zochten we Times Square weer op. Het werd Olive Garden waar we een zalige coctail dronken (venetian sunset, onthouden!) en een flink bord pasta leegaten. Toen waren we toch wel erg moe en zijn we naar het hotel teruggelopen (alle 10 meter).

Een beetje tv kijken, lekker douchen en tegen half tien lagen we op een oor! Rond zessen waren we zoals verwacht wakker. Met behulp van een hele aardige helpdesk jongen hebben we internet geregeld en nu zijn we klaar voor de vrijdag. We gaan zo een ontbijt zoeken (moet niet moeilijk zijn hier) en dan met de Metro naar Clinton Castle, waar we zullen inschepen voor een boottocht naar Liberty Island (ben benieuwd of we de kroon ingaan) en Ellis Island. Verder staan vandaag Ground Zero op het programma en Century 21.... Het is bewolkt, maar ze hebben beloofd dat het vanmiddag zal opentrekken. Wij hebben er zin in!!!!

Bregje

Leuk allemaal!!!! Ben jaloers ook.
Geniet ervan dames!
X Bregje

Katja

o wat heerlijk! Jullie zijn er al, wilde je nog en goede reis wensen, maar die hebben jullie gelukkig al gehad!
geniet ervan, en in gedachten drink ik een starbucks met jullie mee.

PS. voorkopen ivm voorkomen (r.5); is dat wellicht een freudiaanse verspreking?

marjolijn

Ben echt totaal niet jaloers, doet me helemaal niks....
WHAAAA echt wel klinkt helemaal super! Onwijs veel lol in the USA!

Tot volgende week donderdag wil ik alles horen in geuren en kleuren :-)

Liefs M'lijn

Suus

Heel veel plezier dames. Het klinkt zoals altijd weer heerlijk.
Ben benieuwd naar de eerste foto's!
Liefs Suus x

Joke

Hoi Hanneke , wat een enthousiast verhaal. Geen last gehad van turbulentie boven Newfoundland ? Of zijn de wolkenkrabbers zó mooi dat je dat op slag vergeet?

Nou , je ziet het: in gedachten reizen we met jullie mee.
NY in de winter heeft natuurlijk ook zo zijn charme!

Ben heel benieuwd naar jullie dag morgen, als je zo'n boottocht maakt (brrrr, moet dáár niet aan denken!!)